همانطور که میدانید سیستم های مدیریت اطلاعات شبکه ای امکانمدیریت و ردیابی  به اطلاعات را فراهم می کنند. استفاده از این شبکه ها در ادارات گسترش یابد ، لزوم توجه به امنیت اطلاعات آنها نیز ضرورت بیشتری می یابد. مدیران تصمیم ساز ادارات برای دسترسی به اطلاعات ازمتدهای پیچیده امنیتی استقبال چندانی نمی کنند و دیتا های مورد نظر خود را خود را در زمان کوتاه  و در رایانه همراه خود می خواهند.ایجاد راهکارهای امنیتی تنها حفاظت در برابر حملات و نفوذ به شبکه نمی باشد. هکرها با اهداف خرابکارانه خود سعی برآن دارند که دسترسی به داده های سازمان را برای مدیران ، کارمندان مختل کنند.داده ها و اطلاعات موقعی مفید هستند  که در زمان مناسب در اختیار متقاضی قرار گیرد .نفوذها  برای ازکار انداختن سرویس های مکان هایی مانند بانکها ، موسسات ، خدمات الکترونیکی و… در جهت از نابودی ویژگی در دسترس بودن اطلاعات ، از انواع رایج حملات به شبکه می باشد.در صورتی که این تعاریف درست و صحیح انجام نشود ، دسترسی به اطلاعات را دچار ایراد خواهند نمود.

با ورود سیستم های کامپیوتری به ادارات و سازمان ها و لزوم استفاده از شبکه های کامپیوتری  حملات به امنیت سازمان‌ها نیز آغاز شد. سیستم های قدیمی امنیت و تکنولوژی حملات جدید چالش‌هایی هستند که ادرات و سازمان ها با آن روبه‌رو شدند. امروزه اطلاعات(داده ها) از مهم‌ترین و اصلی ترین دارایی‌های یک سازمان محسوب میشوند. در گذشته های نه چندان دور  حفاظت از اطلاعات و داده ها بسیار آسانتر بود. تمامی اطلاعات و داده‌ها به‌صورت فیزیکی و به‌طورکلی دستی و مکتوب در صندوق‌هایی محافظت می‌شدند و افرادی به عنوان نگهبان از این اطلاعات محافظت فیزیکی می‌کردند. به‌این‌ترتیب امنیت داده‌ها و اطلاعات درگذشته تأمین می‌شد. می‌توان گفت از همان زمان سرقت داده‌ها بوده است. اکنون‌که دنیای داده‌ها و اطلاعات از آنالوگ به دیجیتال تغییر کرده است، شیوه سرقت و به‌طورکلی انواع تهدیدات نیز با آن تغییر کرده‌اند.


شبکه و وب اطلاعات ,شبکه ,سازمان ,داده ,داده‌ها ,حملات ,امنیت اطلاعات منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

varzesh33 چرم سان طلا کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد لوتوس شرق رشته جوشکاری Syed Ahmad Mosavi Basravi NezhadActivity معرفی کالا فروشگاهی پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان