5G چیست؟

به عنوان آخرین دست آورد در تحول شبکه های سلولی، 5G با استفاده  از آنتن های کوچک که بر روی برج های آنتن دهی، ساختمان ها و دیگر سازه های عمومی و خصوصی نصب شده اند، مشاهده خواهد شد.

این تکنولوژی که به عنوان جایگزینی برای شبکه های فعلی 4G طراحی شده، برای تکمیل کنندگی این شبکه ها وعده داده که سرعت انتقال داده ها را از 100 مگابیت بر ثانیه تا 10 گیگابیت بر ثانیه و بالاتر فراتر ببرد، که باعث رقابتی  شدید بین شبکه های بیسیم و کابل های فیبر نوری شود.

به طور کلی، 5G باید پهنای باند، ظرفیت و قابلیت پایداری پهنای باند تلفن همراه را به مراتب بیشتر از تغییرات نسل قبلی بهبود بخشد. اپراتور های عمده مانند چهار اپراتور برتر - AT & T، Sprint، T-Mobile و Verizon  در ایالات متحده، در سال 2019 و 2020 استراتژی های خود را مبتنی بر 5G آغاز خواهند کرد.

هرچند  Verizon و سامسونگ همکاری کرده اند تا یک گوشی هوشمند 5G در نیمه اول سال 2019 را معرفی کنند. اما اپل تا سال 2020 گوشی 5G خود را عرضه نخواهد کرد. در داخل خانه ها و ادارات، فناوری 5G انتظار می رود که رقابت جدی را برای ارائه دهندگان خدمات اینترنتی (ISP) کابلی و تلفن فراهم کند.

 

تأثیر 5G بر شرکت ها

اگر چه 4G فاقد سرعت، ظرفیت و انعطاف پذیری لازم برای پشتیبانی کامل از یک سری از دستگاه های نوآورانه تلفن همراه و ثابت است که به سرعت در حال گسترش است، 5G وعده می کند که به طور یکپارچه از سنسورهای بی سیم، فن آوری های ارتباطی وسایل نقلیه، چراغ های هوشمند، شبکه های هوشمند انرژی، وسایل همراه پوشیدنی، دستگاه های هوشمند خانه و سایر تکنولوژی های پیشرفته پشتیبانی کند.

اکثر ناظران همچنین انتظار دارند 5G برای کمک به اینترنت اشیاء (IoT) در نهایت به پتانسیل طولانی وعده خود عمل کند. از آنجایی که برنامه های IoT به طور معمول نیاز به جمع آوری داده های عظیم از تعداد زیادی از دستگاه ها و سنسورها دارند، این فناوری نیاز به یک شبکه کارآمد برای جمع آوری، پردازش، انتقال، کنترل و تجزیه و تحلیل زمان واقعی دارد. سرعت بالا، هزینه پایین، پویایی و انعطاف پذیری 5G، آن را انتخاب قوی برای شبکه های IoT می کند.

5G همچنین دارای توانایی ساخت شهرهای هوشمند، یک فناوری طولانی پیش بینی شده و هنوز عمدتا غیرقابل تحقق است، سرعت 5G و تاخیر فوق العاده کم برای پشتیبانی از برنامه های شهر هوشمند از جمله برنامه ریزی حمل و نقل عمومی، تشخیص جرم و گزارش دهی، چراغ های هوشمند و سنسورهایی نظیر کیفیت هوا، استفاده از آب، فضاهای پارک، جریان ترافیک، فاضلاب و جمع آوری زباله، را دارا هست

از 5G انتظار میرود یک محیط بی نظیری برای کار IoT ایجاد کند که بتواند همکاری در زمان واقعی بین افراد و دستگاهها را پشتیبانی کند. فن آوری جدید واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR)، که بین کاربران از طریق 5G متصل شده است، وعده می دهد که همکاری در هر زمان، در زمان واقعی و در زمان های مختلف انجام شود که منجر به نیروی کار موثرتر و غیر متمرکز شود.

 

همچنین انتظار می رود که 5G به ارائه انواع برنامه های کاربردی تله مدیسین مانند نظارت و مراقبت از راه دور بیماران بپردازد. این فناوری در یک محیط بیمارستان، وعده داده است تا جراحی را از راه دور بر روی بیماران در هر نقطه از جهان تأمین کند، چیزی که امروزه با تاخیر زیاد 4G، غیرممکن است.

انتظار میرود که کمبود زمان 5G نیز به افزایش محاسبات ابر کمک کند، که اجازه می دهد تا کارهای پیچیده در زمان واقعی انجام شود و به کاربران خانگی و سازمانی دسترسی به قدرت پردازش عظیم و ذخیره اطلاعات تقریبا نامحدود را در قیمت های پایین تر ارائه دهد.

 

آینده 5G

به نظر می رسد صنعت به طور کلی به سخت افزار، نرم افزار و شبکه های 5G حتیاج دارد، در حالی که از نوآوری های آینده استفاده می کند. 5G به زودی  در چرخه تکمیلی حیات خود می تواند افزایش خطر را برطرف کند.




شبکه و وب شبکه ,زمان ,وعده ,هوشمند ,پشتیبانی ,برنامه ,زمان واقعی ,همچنین انتظار ,انتظار میرود ,برای پشتیبانی ,انعطاف پذیری منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

Felipeha30 CaNt asset management بچه مارکت ایموویز وب شعر | زیباترین شعر و غزل فرش و تابلو فرش ماشینی کاشان یوزر و پسورد نود 32| آپدیت نود 32