خدمات پشتیبانی شبکه به فعالیت هایی در حوزه خدمات شبکه‌های کامپیوتری گفته می‌شود که در راستای حفظ، نگهداری و رفع مشکلات شبکه انجام می پذیرد. این مشکلات ممکن است به طورکلی در سطح سخت‌ افزار شبکه مانند کامپیوترها، سرورها، تجهیزات تحت شبکه، ماشین‌های اداری، تجهیزات امنیتی الکترونیکی و یا در سطح زیرساخت شبکه مانند کابل شبکه، ترانک شبکه، رک، پچ پنل، کیستون‌ها و … روی دهد و یا ممکن است در سطح نرم‌افزار شبکه مانند سرویس‌های شبکه، نرم‌افزارهای کلاینت و سرور و همچنین سیستم‌ عامل به وجود آید.

رشد و نفوذ سریع فناوری شبکه‌های کامپیوتری در تمامی کسب و کارها موجب شده است که کلیه مجموعه‌ها از جمله شرکت‌ها و سازمان‌ها برای حفظ و نگهداری سیستم‌های کامپیوتری و تجهیزات شبکه خود با مشکلات و دغدغه‌های بسیاری مواجه شوند. آن‌ها توانایی و دانش حل مشکلات خود را در حوزه پشتیبانی سیستم‌های کامپیوتری ندارند و از طرفی امکان استخدام نیروی متخصص و ماهر به صورت کارمند به دلایل مختلف از جمله کم بودن نیروی کار متخصص و یا هزینه بالای آن را ندارند. از این رو نیاز به شرکت‌ پشتیبان شبکه به شدت احساس می‌شود. این شرکت‌ها با قراردادهای پشتیبانی بلندمدت و کوتاه‌مدت، در بخش پشتیبانی شبکه می‌توانند بسیاری از مشکلات شرکت‌ها را در این خصوص بر طرف نمایند.

هدف اصلی در این بخش، نگهداری از تجهیزات سخت‌ افزاری و نرم‌ افزاری شبکه و یا به عبارتی پشتیبانی با رعایت اصول و استانداردها می‌باشد. در این بخش می‌بایستی کلیه تجهیزات شبکه، شامل: کامپیوترها، سرورها، سوئیچ، روتر ، مودم، اکسس پوینت و … به همراه تجهیزات پسیو شبکه و زیرساختی مانند کابل، داکت، کیستون‌ها، پریزهای شبکه، رک، پچ پنل و … به صورت کامل مستندسازی شده و نقشه شبکه به همراه جزئیات تجهیزات، در آن مشخص گردد.

انجام این کار یکی از مهم‌ترین بخش‌های پشتیبانی شبکه محسوب می‌شود، چرا که داشتن اطلاعات مکتوب شده و به اصطلاح داکیومنت سازی شده از شبکه، مخصوصاً در شبکه‌های بزرگ، به شدت می‌تواند در حل مشکلات و رفع ایرادات به مدیران شبکه و کارشناسان پشتیبانی، کمک کند. داشتن اطلاعات شبکه به صورت مکتوب می‌تواند یک آگاهی نسبی از وضعیت شبکه را برای مسئولین آن فراهم کند.

به جرأت می‌توان گفت که نداشتن اطلاعات مستندسازی شده از شبکه، یکی از معضلات بزرگ شرکت‌ها در بحث پشتیبانی از شبکه می‌باشد. هرچه قدر وسعت و جزئیات شبکه بیشتر باشد نیاز به این اسناد بیشتر احساس می‌گردد. در شبکه‌های بزرگ نداشتن چنین اطلاعاتی می‌تواند موجب هدر رفتن روزها و حتی ماه‌ها زمان و انرژی شود و هزینه‌های زیادی را تحمیل کند.


شبکه و وب شبکه ,پشتیبانی ,شبکه، ,تجهیزات ,مشکلات ,شرکت‌ها ,پشتیبانی شبکه ,شبکه مانند ,داشتن اطلاعات ,سیستم‌های کامپیوتری ,کامپیوترها، سرورها، منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ilioili ترمومتر لیزری برترین وبلاگ خبری فیلم و سریال برند فاکس سی سی مرکزی برای دانلود همه چیز biggalaxy بهترین های اندروید پارس مهاجرت